Tento odbor je najmladším z odborov SZUŠ Deep Martin a teší sa čoraz väčšej obľube zo strany žiakov. Prostredníctvom štúdia si žiak kultivuje svoje dramatické, prednesové, rečové a taktiež aj pohybové schopnosti. Pri výučbe sa plynulo spájajú praktické schopnosti dieťaťa (interpretácia a tvorivosť) spolu s psychickou zložkou osobnosti. Na hodinách sa vyučuje hravou a zážitkovou formou. Žiaci spolu s pedagógom pravidelne usporadúvajú besiedky v kamennej budove, na ktorej prezentujú pred očami publika. Neoddeliteľnou súčasťou besiedok sú kulisy, kostýmy a rekvizity autenticky dotvárajúce atmosféru divadelného predstavenia.
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Po ukončení primárneho umeleckého vzdelania žiak získa základy dramatickej improvizácie, komunikačných schopností a má vypestovaný pozitívny vzťah ku literatúre, dráme a poézii.
Žiak dokáže spontánne vyjadrovať formou dramatickej hry jednotlivca i v kolektíve, rozvíja svoje hudobno-pohybové schopnosti, rytmické cítenie, predstavivosť, tvorivosť, fantáziu, rečový a hlasový prejav. Štúdium komplexne rozvíja správny spôsob artikulácie, prácu s mimikou, gestami a hereckým výrazom v javiskom priestore.
Po absolvovaní nižšieho sekundárneho umeleckého vzdelania žiak ovláda základné techniky hereckej práce – rečový a hlasový prejav, správnu artikuláciu, prácu s mimikou, gestom a hereckým výrazom. Okrem toho má osvojené základy pohybového prejavu, pohyb v javiskovom priestore, pantomímy, má zmysel pre vyjadrenie dramatického konfliktu. Po úspešnom absolvovaní je žiak plnohodnotne pripravený na ďalšie štúdium na konzervatóriách a školách podobného umeleckého zamerania.
Kontaktná osoba
Vedúca odboru – Simona Bagalová , DiS. art.